---The Last House On The Left (Soldaki Son Ev) ---

Yönetmen: Dennis Illiadis

Senaryo: Wes Craven

Oyuncular: Garret Dillahunt, Michael Bowen, Joshua Cox, …

Konu: Collingwood ailesi tatil için bir dağ evine giderler. Ailenin kızı Mari, eski arkadaşı Paige’in yanına gider.

Fakat bir çete tarafından iki arkadaş kaçırılır ve Mari ellerinden kurtulmaya çalışırken vurulur. Çete üyeleri kendilerine sığınacak bir ev ararken tesadüfen Mari'nin ailesinin evini bulur. Herşey ortaya çıktığında failler kurban durumuna düşecektir.

The Last House On The Left, 1972 tarihli, Wes Craven imzalı kült korku filminin yeniden yapımı.

Sonuç: 7,2 Puan. (Puanlamaya yeniden geri döndüm.) Yaz ayında sinemalar ucuzluyor, izleyici sayısı azalıyor. Önemli filmlerin Türkiye giriş tarihleri ya da Hollywood aksiyonlarının yaz aylarına denk geliyor olması rahat rahat klima altında çok fazla ses, gürültü ve koku olmadan istediğimiz filmi izlememize hayli yardımcı oluyor. Filmi izlediğim yer Antalya Cinebonus 6. Salon; başıma ikinci kez gelen 16/9 ya da sinemaskop film gösterimlerinin 4/3 gösteriliyor olması nedeniyle 6.Salon projeksiyonunda büyük bir sorun olduğunu söyleyerek konuya giriyorum. Cinebonus yetkililerine de en kısa zamanda şikâyette bulunacağım. Uninvited filmini de bu enteresan film formatında izlemek zorunda kalmıştım.

Yeniden bir uyarlama film. İki üç yazı önce bahsi geçen gerilim filmleri klişelerinin bünyemize verdiği bağışıklık nedeniyle; etkileyicilik sorunu yaşamaları beni bu tür filmlere gitmekte ikinci bir seçim planına doğru itiyor hep. İşim gereği elimden geldiğince tüm vizyon filmlerini izlemeye çalışıyor olsam da ismi geçen bir çok gerilim adında çocuk filmi bu alanda film seçerken bana bir miktar zorluk çıkarıyor. Bu sefer ise reklam ve fragman dünyasından Soldaki Son Ev filmini direk bir seçimle düşünmeden ve ikinci bir alternatif sunmadan izlemiş bulundum.

Çok söz ve kısası; klişesiz, etkileyici bir konuya sahip, giriş ve gelişme kısmı çok detaylı sonuçta ise biraz sakinleşen çok fazla germese de konusu itibariyle ilgi çekerek sıkmadan ilerleyen bir film ile karşı karşıyayız. Bu filmi izleyin diyorum; beğenmesiniz de izlemedim demeyin. Cepte bulunsun, sinemalar kapanmasın...

Mehmet Emin Yıldırım

meyproduction@gmail.com