16 Ekim 2008 Perşembe

"Neden Arapça" başlıklı yazılarıma Yorumlar ve Cevaplar-1

Soru:dikkatli okunursa bilime saçma demediğim apaçık ortadır fakat sölediklerim başka bir yöne çekilerek insanların dikkatini çekmek bilimdeki doneleri ortaya koymak belden aşağı vurmaktan öteye geçmez... Saçma olan şey neden arapça olduğunu düşünmektir..
yine demişsin ki sadece araplara indi diye bişi yok.. Ben yine öle bişi sölemedim ama ayetlerden nedense sonucu sen çıkarmışsın.. Bu da demek oluyo ki ayetler onu anlatıyo.. Birebir Türkiye Diyanet İşleri başkanlığı mealini kullanmama rağmen nedense öküz altında bızağı aramak Türk milletine özgü bişi olsa gerek..

Yine demişsinki insanlar düşünmeli falan filan.. Ben insanlar bu konuyu düşünmesin dedim nasıl oluyosa bir genelleme yaparak kimse hiçbişi düşünmesin sonucu ortaya çıkarılmıştır..

Bütün dinler bütün dünyaya indirilmiştir son olarak... Tanrı ayrıcalık yapıcak değil...

Cevap:"Bilime Saçmalık" dediğini kastetmedim."Bilimsel Saçmalık" denmesi için en azından bahsi geçen verinin aksinin ispat edilmesi gerektiğini söyledim.Farklı iki anlam.
..."Araplara gönderilen bir dinin" diye başlayan bir cümle görüyorum yorumunda.Yazım kurallarına dikkat etmediğin için,verdiğin örnek ayetler ile "Sadece" anlamına ulaşmak zorunda kaldım.Düşündüklerin hakkında değil yazdıkların hakkında yazı yazdığım için,kafandakileri değil yazdıklarını anlayabiliyorum.Biraz yazım disiplinine dikkat edersen sevinirim.
...Düşünce sistemleri "KESİN" denilebilecek şeylerin dahi sorgulanmasını ister."İman" dahi ilk önce kabul edilir,sonra neye "iman" edilğini araştırmak gerekmektedir."Neden Arapça" sorusu ben dahil bir çok kişi tarafından araştırılan ve düşünülen bir konudur.Bu durumda "fazla düşünülmesin..." diye bir mantık tamamıyla yanlıştır.
..."Bütün dünyaya indirilmiştir" yanlış bir cümledir.Ezbere kalıplarda "DİN" denilen aslında "İslam" kavramının adıdır.Tüm evreni kapsar."TANRI" kavramı bu sistem içerisinde yanlızca ezbere bir kalıpdır.Algıların koydukları isimdir.Bu konuda bir yazı yazarsan yorumlayabilirim,ben yazımda bu kavramları hiç kullanmadım.

Soru:Bilimle dinin uzaktan yakından hiçbir zaman hiçbir alakası olmamıştır. Sadece bir buluş bulunduktan sonra bazı insanlar tarafından bazı şeylerin kitapta yazdığı idda edilmiştir..
Kaldı ki Avrupanın şu an gelişmesindeki en büyük etken reform hareketleri sonucu kilise baskısının kaldırılmasıdır.. Yine bugün görüyoruz ki İslam ülkeleri Dünyanın en geri kalmış ülkeleri arasında yer almaktadır. Eğer bilimle bu kadar alakalıysa bulunduğu ülkelerde bilimin gelişmiş olması beklenmezmiydi???
uzun lafın kısası bilimle dini araştırmak da saçmalıktır...
Yazımda hatalar var demişsin..
Ben yazılarımdaki ayetleri birebir kopyaladığım için istersen bunu Türkiye Diyanet İşleri Başkanlığıyla tartışabilirsin...

Cevap:...Daha önce de bahsetiğim gibi "DİN" kavramı insanları tüm sistem verilerinden uzak tutmak için oluşturulmuştur.Benim bahsettiğim sistemde en küçüğünden, en büyüğüne her " faz hali" birbiriyle bağlantılıdır.
...Avrupanın Ortaçağı(karanlık dönemi) Hristiyanlık "DİN"i adı altında sistemin insan beyinleri tarafından değiştirilip,orjinalden uzaklaşmış olması ile ilgilidir.İncelenirse Batı topluluklarının en kötü zamanları yaşadıkları bu zamanlarda,Doğu toplulukları en verimli dönemlerini geçiriyor durumdadırlar.
..."İslam" bir sistemdir.İslam ülkeleri diye bir durum söz konusu değildir.Sadece ismini Müslüman gibi bir kalıp isimle doldurmuş toplumlar ,sistemleri yanlış değerlendirerek geri kalmışlık sergilerler.Esas manada "Sistem" i algılamaya çalışan kişiler,kendi öz kaynaklarına yani "BEN" dediğimiz iç değerlere yöneldiklerinden,dış kavramların içinde bulunduğu topluluk için gelişimlerden(teknoloji,matematik,fizik) uzak kalmışlardır."Öz" gelişimini artıran insanlar toplumsal gelişimleri es geçmişlerdir.Bu doğal bir sonuçtur.(Kişisel gelişimleri yüksek olan kişiler genellikle halen Doğu topluluklarında bulunmaktadır.Devletleri geri kalmış olsa dahi)Ezbere kalıplı beyinler, "İslam"ı daha önce Hristiyanlık adı altında gelişim bulmuş Karanlık çağ hareketleri ile süsleyip,insanları "DİN" kalıpları ile sistemden uzak tutmaya çalışmışlardır.İslam denilen sistemin temelinde bu tür gelişmemiş kalıplar hiç bir zaman bulunmaz.Şu an yorum yaptığın şey,Hristiyanlık geçmişinin günümüze taşınmasıdır.Bu "İslam" değildir.
...Ben ayetleri değil,senin yorumunun ben de oluşturduğu manayı hatalı buldum.Verdiğin örnekler daha önce yazdıklarından farklı bir mana oluşturuyordu .Son olarak;İslam sistemindeki geri kalmışlığı araştırdığın bilgilerle bir yazıya dökersen,açıkcası çok sevinirim...Saygılar

Hiç yorum yok: