16 Ekim 2008 Perşembe

"M.E.Y"in Seyir Defteri-Film (Big Stan)-Hep Üçkağıtçı

“Nil Saide Eski”nin elinden zor uğraşlarla aldığım:), gerçek sahibinin “Ayşe Uysal” olduğu toshiba markalı laptopda izledim filmi. Ekurim eski sınıf arkadaşım “Abdurrahman Kurt”tu. Korku veya gerilim türünde bir şeyler izlemeyi planlamıştık ilk önce ama bu tür filmlerinin izlenemez çıkabilme riskini göze almaktan korktuğum için bu filmde tercih kılmıştık. Film Hollywood yapımı, yönetmeni Animal(hayvan) filminin başrolü Rob Schneider.

Hollywood sinemasından çok küçük bir bilgi sunmak istiyorum. Sinema estetiklerini Tipleştirme, Şeffaflık ve Özdeşleşme kuralları üzerine kuran bu arkadaşlar, belirli başlı teknik olanakları, yeterli çevreyi ve bir miktar parayı bulan herkese açık görüntüsü veriyorlar. Nitekim Ben Affleck,Ben Stiller ve şimdide Rob Schneider gibi oyuncu-yönetmenler boy boy sıralanmaya başladılar.Komedi türü gibi belirli kalıpları bulunan ve yalnızca oyuncu yönetimimi yetisi ile yürütülebilecek bir film için,gerekli paranızın olması ve bu parayı doğru yerlere ulaştırmanız, bu türü kotarmanız için yeterli olacaktır.Bu oyuncuların artık param ve çevrem var, kendi fikirlerimi kendim yönetmek istiyorum triplerinde olması;

“Oyunculuk ile bir yerden tutunup sektöre girmek ve aslında en baştan beri yöneten tarafta bulunmak istiyor olmaları,

Artık birisinin yönetimi altında bulunmak istememeleri,

Yönetmen parasını çok bulup bunu da cebe atmak istemeleri,

Benim yazdığım karakterleri ve olayları benden başkası sahneleyemez mantığı,

Son olarak ve temelde kontrol edilemez;”EGO TATMİN DUYGUSU.”

Kendimizce düşünürsek belirli bir tür filmini, benzer tip ve mizah olayları içerisinde kurarak oluşturmak için iyi bir yönetmene ihtiyaç yok. Bu türleri senaryodan az biraz anlayan Görüntü Yönetmeni dahi çekebilir.(“Good Will Hunting” filminin senaryosu ile ilk işlerine başlayan ve filmde oyuncu olan Affleck sanki biraz daha kendi işini ortaya çıkartacak, işlenmesi zor tür konuları seçerek eserlerini oluşturmaya çalışıyor,onu bu ithamlardan uzak tutabiliriz şimdilik.)

Film zengin, dolandırıcı vasıflarına sahip ve çok güzel bir eşe sahip olan emlakçı Stanley karakterinin, dolandırıcılık suçundan hapise atılması, son temyiz kararından önce başka bir dolandırıcı avukat Lew ile anlaşarak, rüşvet karşılığında,6 ay göz doldurucu bir boşluk müddeti alması,Stan’in hapislerde neler oluyor mantığıyla bilen bir kişiden yardım alması, öğrendiklerinin korkutucu taraflarından korunmak için bir sigarakolik üstada başvurması gibi bir temel anlam ve bir çok yan anlamlar barındırıyor.

Paranormal Araştırma yaparsak;

Kurgu basit bir şeffaflık operasyonu içeriyor, ne iyi ne kötü.Sıradan bir komedi filmi mantığında. Montaj çekilen resimleri art arda dizilerek yapılıyor. Klasik anlatı.2 puan buradan alıyor.

Oyuncu yönetimi ve kendini yönetim başarılı, kasting çok başarılı.3 puan

Karakterler aşina tipler, seyircinin genel Hollywood hafızasına sırt dayanmış.-1 puan

Mizah öğeleri, olay hikayesi,güldürübiletesi başarılı.2 Puan

Sonuç 6 Puan “Sıradan bir film”.

Filmi bir sinema eseri olarak değil de komedi dizisi bölümü olarak izlerseniz,kendi türünde izlenmesi ve ya izlenmemesi çok fazla kayıp yaratmayacaktır. Yalnız en azından hikayesindeki tatlılık göz önünde bulundurularak, kendi türünde bir çok filmden başarılı bunu da söylemek lazım.

Ben yatıyorum.Başka filmlerde inşallah.

Hiç yorum yok: