Derdin ne?
Neden film yapmak istiyorsun?
Resim yapabilirsin mesela. Alırsın eline fırçanı, bir kare- dikdörtgen- üçgen alan bulursun üstüne çizebilecek, kafana göre sağa- sola, aşağı- yukarı hareket ettirirsin ellerini.
Olmadı mı? Yeteneksiz misin? Yoksa çizmek yeterli değil mi? Fırçan; düşüncelerine ulaşmakta zorluk mu çekiyor bu günlerde!
Kitap yazabilirsin mesela. Kalemin, daktilon, klavyen varsa işin tamamdır. Sadece iki nokta arasında hareket etmiş olman yeterlidir. A’dan B’ye geçmiş olman bir kitap yazman için yeterli bir içerik oluşturmuştur sana.
Olmadı mı? Onu da mı yapamıyorsun? Yoksa kelimeler kafandaki anları anlatırken çok mu abartıyorlar kendilerini. Çok mu konuşmak zorunda kalıyorsun…
Neden arkadaş?
Hobi olsun, spor olsun, yeni arkadaşlıklar olsun, vakit dolsun mu diyorsun.
Evet bunlar oluyor buralarda. İyi dostluklar, entelektüel birikim, iyi bir çevre, iş imkanları. Hepsi var bu atölyede…
Yoksa…
Sinemacı olmak için her şeyden vazgeçtim mi diyorsun? Karımdan, işimden ayrıldım. Hırslıyım, yetenekliyim, imkan olsa tepeye vururum ben bu sinemayı mı diyorsun!
Evet bunlar da gerekli senin için. Azim, hırs, yetenek, imkan, merak. Ama şunu merak etme sakın; her türlü eksiğini artıya dönüştürebilecek tecrübede insanlar ile tanışacaksın buralarda…
Cidden son kez soruyorum, derdin ne arkadaş?
Daha ötesine; Bresson’un, Bergman’ın, Antonioni’nin, Tarkovski’nin üstüne çıkmalıyım mı diyorsun. Kubrick’ten, Nolan’dan, Aranofsky’den, Welles’den daha iyiyim mi diyorsun yoksa. Onlardan daha iyi olduğunu mu ispat etmeye çalışıyorsun yapacağın filmlerinle…
Yoksa; Çağan Irmak’tan, Reha Erdem’den, Yavuz Turgul’dan, Kaplanoğlu’ndan, Bilge Ceylan’dan mı kıskanıyorsun Türk Sinemasını?
Doğrudur…
Biçimsel olarak ilerlemen için, kendi biçimini oluşturman için aslında, sinemanın asırlık teorisini doruğuna ulaştırman için yani; rekabete, kendine güvene, ego tatminine ve birazcık da kopya çekmeye ihtiyacın var.
Bu kadar mı? Egonu mu tatmin edeceksin sadece…
Yoksa; o kafandaki düşünceler sığmaz mı oldu kafatasına. Anlatmak zorunda olduğun şeyler mi var? Anlatmazsan bu kozmik düzenin sendeye uğrayacağını mı düşünüyorsun. Evren ile birlikte yaratmak mı derdindesin. Mükemmel olmak için değil, ego tatmini için değil yani bir bütün olmak için mi yapıyorsun bunları.
Yaratmak bir elzem mi oldu artık senin için!
Koca bir bütün, bölünemez, ayrılamaz olmak mı istiyorsun!
Yoksa hiç derdin yok mu, bıraktın mı sessizliğe benliğini…
Seç birini arkadaş ve harekete geç!
Gel yarat ve artık istemekten vazgeç!
Enerjini boş yere harcamayı bırak!
Gel yarat ve dedikodudan, sonu gelmez trafik karmaşasından, her gün kafanda patronunu öldürmekten, sokakta boş yere vakit harcamaktan, karınla tartışmaktan, kendini ıskalamaktan vazgeç.
Gel yaratalım ve sanatçı olalım arkadaş…
Gel bir bütün olalım arkadaş…
Bence en güzel sinema yapma yöntemi budur.
Bence; sinema yapmak için en güzel metot; kendin olmak yani sinemanın kendisi olmaktır…
Mehmet Emin Yıldırım ile ” Film Yapım ve Yönetmenlik Atölyesi”
Atölye Tarihi: 11 Şubat- 01 Nisan 2012
Uygulamalı Ders Saati:60 Saat + 25 Saat (İsteğe Dayalı) (Detaylı Film Analizleri)
Takvim:Hafta İçi Üç Gün 3 Saat (Gece ve Gündüz)
Hafta Sonu 4 Saat (Gündüz)
* Atölye öğrencilerine ve eğitmene uygun olmak koşuluyla program yeniden düzenlenebilir.
Atölye Genel İçeriği:
- Bir Sanat Olarak: Sinema
- Anlatı Modelleri ve Sinema Anlatısı
- Sinemada Gösterge Bilim: İmge, Simge, Metafor, Alegori Kullanımı
- Klasik, Modern ve Postmodern Sinema Akımları
- Sanat- Bilim, Sanat- Felsefe, Sanat- Din İlişkileri
- İfade Özgürlüğü ve Sanatsal Biçim
- Sanat Dalları ve Sinema Arasındaki İçerik ve Biçim Sorunu
- Bir Sinema Filminin Oluşum Süreci
- Bağımsız Film, Festival Filmi ve Gişe Filmi Ayrımları
- Uzun Metraj, Kısa Metraj, Belgesel ve Animasyon Film Seçenekleri
- Bir Uzun Metraj Filmin Ön Hazırlık Sürecinin İncelenmesi
- Bir Uzun Metraj Filmin Çekim Aşamasının İncelenmesi
- Bir Uzun Metraj Filmin Video Montajı, Ses Montajı, Post Prodüksiyon Aşamasının İncelenmesi
- Bir Uzun Metraj Filmin Oluşmasında Emeği Geçen Birimlerin Tanıtılması
- Yönetmen, Görüntü Yönetmeni ve Sanat Yönetmeni Ayrımları
- Otör Yönetmen ve Sanatçı İlkesi
- Bir Uzun Metraj Film Yapımının Detaylı İncelenmesi:
- Senaryo: Edebi ve Görsel Taslaklar
- Klasik Senaryo Yazım Disiplini (Sinopsis, Tretman, Senaryo)
- Dış Sunumlar İçin Proje Hazırlanması (Resmi Kurumlara Başvuru)
- Yapımcılar İçin Senaryo ve Bütçe Hazırlanması
- Senaryosuz Sinema
- Görüntü Yönetimi
- Digital ve Film (Pelikül) Ayrımı
- Kadraj Disiplini ve Çekim Ölçekleri
- Kamera Hareketlerinin Film Biçimi Üzerindeki Etkisi
- Fotografi ve Sinematografi
- Fotografik Unsurların Sinema Üzerindeki Etkileri
- Digital Kameranın Teorik ve Pratik Analizi
- Yapay ve Doğal Işık Kullanımı
- Işık Kullanımının Film Biçimi Üzerine Etkisi
- Pratik Deneyimler (Lens Kullanımı, Tripod, Kırmızı Kafa, Kino- Light, Flaş ve Şemsiye Kullanımı, Filtre Kullanımı)
- Ses Yönetimi
- Mikrofonlar ve Etkileri
- Ses Unsurları ve Sinema Üzerine Etkileri
- Pratik Deneyimler (Boom Kullanımı, Harice Diske Kayıt Seçenekleri)
- Kurgu ve Tekniği
- Eisenstein, Eski Rus Sineması ve Matematiksel Montaj (Meyerhold, Pudovkin, Kuleşov, Dovjenko)
- Griffith ve Dramatik Montaj (John Ford, Orson Welles, Alfred Hitchcock)
- İtalyan Yeni Gerçekçiliği ve Sosyal Montaj ( Vittoria De Sica, Roberto Rossellini)
- Avant- Garde, Yeni Dalga Akımı ve Oyuncu Montajı ( Jean- Luc Godard, Robert Bresson)
- Yakın Rus Sineması ve Sanatçı Montajı (Andrei Tarkovski, Alexander Sokurov, Sergei Paradjanov)
- Yeni Türk Sineması ve Ses Montajı ( Semih Kaplanoğlu, Nuri Bilge Ceylan, Zeki Demirkubuz)
- Kısa Film Üzerinden Pratik Deneyimler
- Ekip Oluşturulması ve Ön Hazırlık
- Senaryo Yazımı, Seçimi
- İç ve Dış Çekim Prodüksiyonu
- Edius, Adobe Primiere, Ulead Video Editor ile Kısa Filmin Montajının Yapılması
- Çıktı Dosyaların Festivallere Gönderim Aşamasının Detayları
- Detaylı Film Analizleri
- Eisenstein ve Potemkin Zırhlısı Detaylı İncelenmesi
- Robert Bresson ve Rastgele Baltazar Detaylı İncelenmesi
- Vittoria De Sica ve Bisiklet Hırsızları Detaylı İncelenmesi
- Stanley Kubrick ve Otomatik Portakal Detaylı İncelenmesi
- Andrei Tarkovski ve Kurban Detaylı İncelenmesi
*Ders içeriği eğitmen ve öğrencilerin uzlaşması halinde öncelik sırasına göre yeniden düzenlenebilir.
Derslik Adresi:
Abide- i Hürriyet Cad. Günaydın Apt. No: 34 Kat:2 Daire No: 5 (Aselsan, Şişli Polis Merkezi Amirliği Karşısı)
Osmanbey- Şişli/ İstanbul
Ön Başvuru ve Detaylı Bilgi İçin:
0505 8513051- 0535 5607194
http://www.facebook.com/parasinema (Mehmet Emin Yıldırım)
http://www.facebook.com (Mertkan Arat)
* Mehmet Emin Yıldırım’ın özgeçmişi, yazı ve filmleri için:
*Kontenjan; özel ders mahiyetinde gerçekleşek dersler için ciddi anlamda sınırlıdır.
*Etkinlik ücretlidir…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder